maandag 23 april 2012

Food Festival


Ik heb kort achter elkaar gepost, dus nog even voor de duidelijkheid: de paasvakantie staat in 3 posts wat meer naar onder. Als chronologie u wel interesseert best bij de onderste post beginnen ;)

Een tijdje geleden werd er al wat over gesproken: the international food festival (internationale etensfestival). Je mocht een land vertegenwoordigen en een paar zorgvuldig gekozen teamleden recruteren. Ik dacht er zelfs niet aan om echt mee te doen, eerder daar zo wat gaan proeven leek mij wel interessant. Opeens vroeg iemand waarom ik geen Belgisch team zou maken. Euh, met zoveel Belgen zijn we hier nu ook weer niet... Maar een Nederlandse die toen naast mij stond wou al direct meedoen. Okeeej, waarom ook niet? Ik vond verrassend snel een paar kei-enthousiaste Belgen (of iets van die aard). Ja, 't is vooral dat enthousiasme dat we nodig hebben dus dat zit wel goed. Ander puntje: Wat maken we? Wel daar was iedereen het nogal snel en spontaan over eens: Belgische wafels natuurlijk! "Dan wel Luikse wafels, hé." Zei Limburger Wim "Mijn flatgenoot heeft een echt Belgisch wafelijzer." Zei Noorse Karoline. Ok, zo gezegd, zo gedaan. We hebben wel een keertje op voorhand geoefend, want niemand van ons had dat al eens gemaakt. Mooie Belgen! We hebben ook nog frietjes gemaakt (beetje bruin uitgevallen, maar eetbaar genoeg), mayonaise (amai, bijna niets anders dan olie) en speculoos (of dat heeft Wim vooral gedaan). 't Was onverwacht veel werk. Gelukkig waren we met 4 en half (ja, die Nederlandse moest ook Nederlands team wat helpen). Maar zoveel mensen waar zooo enthousiast over de wafels (ze waren ook wel gelukt), da's waar we het voor doen. En voor de gezelligheid van het samen koken op voorhand, we hebben wat gelachen. Tijdens het food festival was het nogal druk om het echt gezellig te hebben, maar wel leuk om van die verschillende culturen te proeven.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten