zondag 5 februari 2012

Weekend

Ik heb natuurlijk weeral een hoop te vertellen, maar ik ga me toch maar inhouden want ik ben al behoorlijk moe. Ik denk dat buitenkomen in die koude nogal vermoeiend werkt, maar daar zullen jullie in Belgiƫ ondertussen wel van kunnen meespreken?


Dus het weekend:

goed begonnen met een klein feestje vrijdagavond in een andere woonblok waar zoveel mogelijk erasmusstudenten werden uitgenodigd. Een zeer internationaal getint gezelschap om het zo te noemen, allemaal met een open kijk. Ideaal! Zoveel mogelijk namen onthouden, ik heb mijn best gedaan. Het Amerkaanse meisje dat mij had meegenomen was onder de indruk (joepie) van mijn talenkennis ("curse of the Belgians" zei ik), ik heb ze dan ook allemaal kunnen showen, mijn talen... gelukkig moest het maar blijven bij enkele oppervlakkige zinnetjes. Ik moet toegeven dat ik nog niet veel Noorse cultuur heb opgedaan, maar de Noorse manier van leven (leven met de sneeuw) komt hoe dan ook op mij af.

Zaterdag een lange wandeling gemaakt:






En deze ochtend (zondag) werd ik wakker -gelukkig- , deed ik mijn gordijnen open -ook gelukkig want-  dit is wat ik zag:


Ik heb mij dan relatief snel aangekleed en ben naar buiten gegaan voor nog wat fototjes:




De erasmusclub had nog een schaatsgebeurtenis geregeld met een winkelkar vol schaatsen. Woehoew! En voor de duidelijkheid de schaatsbaan was inderdaad buiten, daarom was het dus ook zo'n supergrote. Er werd ter plaatse nog wat (waterige) hete choco voor ons geregeld ook. We hebben er gebabbeld, letterlijk plat gelegen en gelachen.


Kort vandaag... ja da's relatief, ik had nog massa's meer kunnen vertellen ;)
Groetjes iedereen!

1 opmerking:

  1. Echt prachtige foto's, blij dat het je bevalt...
    Kan niet wachten om zelf in Noorwegen te zijn en natuurlijk ook om je terug te zien ;)

    Liefs,
    Yu-Ting

    BeantwoordenVerwijderen