vrijdag 3 februari 2012

Sneeuw!

Dag 1

7u15 wakker, wandeling naar het "Sentrum" met de mooie rozige zonsopgang boven de wattige heuvels.
Boodschappen gedaan. Woehoew eten ^^ Internet geregeld, weeral met hulp van Ellen (1 van die meisjes van gisteren) ik ben hier in ieder geval enorm goed en vriendelijk opgevangen, echt leuk. 's Middags eerste les gevolgd. Deense leeraar met zwaar accent maar gevoel voor humor. Altijd fijn.

Foto's van stukjes campus... Ik hou van de sneeuw **






Daarna nog een wandeling gemaakt net voor de zon onderging (foto's), ik was terug tegen net nadat straatverlichting aanging. De zonsondergang duurt hier lang! En uiteindelijk aan mijn computer geraakt.









5 opmerkingen:

  1. voor de sneeuw moest je niet naar daar gaan, want hier is ook alles mooi wit! amai wat een avontuur, ongelooflijk dat je dit doet, ik bewonder dit echt wel! ik wou dat ik dit ook had gedaan in mijn jonge jaren :) geniet ervan en voorzichtig zijn, zitten daar geen wolven enzo...?
    dikke knuffel van je tante Danielle, nonkel Sven en Robinneke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Onderste foto (zonsondergang gezien door de bomen van het bos) is wel supermooi.
    Blij dat de eerste Noorse dagen al meegevallen zijn.

    Worden de lessen in het Engels gegeven? Of moet je nu ook Scandinavische talen bijstuderen?

    Ik heb zelf daarstraks aan de UAntwerpen stukjes Deens en Russisch gekregen tijdens een bijscholing. Heel tof, hoewel je er in eerste instantie geen bal van begrijpt.

    Fijn je te kunnen volgen op je blog! Tot binnenkort, Olivia

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Voor de wolven: wel, der zijn hier nog heel wat andere wandelaars en cross-country skiers (langlauf) + ik denk dat de bossen hier nog net iets te klein zijn voor veel dieren. Kheb al wel een specht gehoord...als die hier tenminste voorkomen.

    Lessen zijn int engels, noors zou wel handig zijn, maar het vloeiend genoeg spreken neemt denk ik toch iets te veel tijd in beslag. En ze spreken hier toch allemaal Noors...maar ik wil wel wat 'goodwill' tonen. Kheb hier een kleine taalgids.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. JE BEDOELT : ZE SPREKEN HIER TOCH ALLEMAAL ENGELS NIET?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ow ze spreken hier ongeveer allemaal engels
    en over de wolven, wel af en toe zijn der wel (maar in deze buurt echt bijna nooit heb ik begrepen), ma ze hebben schrik van mensen...begrijpelijk, ma kga vandaag toch met een groepke wandelen.

    BeantwoordenVerwijderen