vrijdag 17 februari 2012

Verdwaald?

Jaja het wordt hier langzamerhand al ietsie pietsie warmer. Die -20 is hier toch ook wel een dieptepunt geweest, gelukkig. Vanmiddag begon de sneeuw op de straat al behoorlijk nat te worden, dus da's al boven 0 op sommige momenten. Maar als ik de Noor moet geloven die ik gisteren (tijdens zelfgemaakte-pizza-avond) heb gesproken, dan zou de sneeuw nog met bakken moeten vallen deze winter. Bring it on! (Ik voel mij hier behoorlijk Noors soms.)

Het heeft nog maar pas gisteren een beetje gesneeuwd, dus was het wel leuk om nog eens te langlaufen bij opkomende zon en een lucht met meer kleuren dan je je kan voorstellen. Ik ben verder geskied dan ik hier ooit geskied of gewandeld heb en 't was mooi. Open witte velden hier en daar een huisje met schuren afgewisseld met bossen en smalle bospadjes. Ik heb zelfs zo 6 van die reeën gezien. 

Ik heb wat gegoogeld en ik denk dat dedezen waren, zoals de afbeelding hieronder

Na nog een stukje begon ik te twijfelen of ik niet zou terugkeren langs de weg die ik gekomen was, maar ik dacht dat 't leuker zou zijn om een andere weg terug te vinden. Dus dan maar een grote bocht nemen en de skipaadjes volgen door de velden. Velden met stenen, helaas. Ik wil m'n materiaal nog niet stuk dus dat was even concentreren op het ontwijken van die dingen. Die stenige velden bleven maar komen. Toen begon ik te twijfelen: Verdergaan of terugkeren?... Toch maar verdergaan, als ik terugging wist ik wat ik zou tegenkomen, ik had het toch al net gezien. Mijn richting had ongeveer moeten kloppen met de windrichtingen. Over de volgende heuvel piepen en terugkeren? Dan gaat dat terugkeren te lang duren om in de les te geraken. Plots zag ik in de verte een bekend gebouw van m'n universiteit: het torengebouw (met groen klokketorentje op het dak) en wist ik dat ik ongeveer zat waar ik had moeten zitten (danku duikervaring met compas!). Opluchting! Het heeft toch een tijdje geduurd voor ik terug was, maar wel mooi op tijd. Dat was een zalig uitstapje van een dikke 2 uur (maar toch maar die steenvelden vermijden volgende keer).

Het eerste gemis naar jullie is ook net begonnen. Hoe tof dit ook is, hoe gelukkig ik hier ook ben, ik kan er niets aan doen: familie en vrienden ga ik blijkbaar uiteindelijk toch missen. Maak jullie geen zorgen, ik kom nog niet terug =p ik heb hier nog een hoop te zien en te beleven. Eerste grotere uitstapjes zijn gepland: Kopenhagen met gratis cruiseticket vanuit Oslo en een paar weekends later met de vlieger naar Tromso in het noorden, om hopelijk een glimp op te vangen van het noorderlicht. Natuurlijk het noorderlicht, dat moet ik toch gezien hebben!

2 opmerkingen:

  1. Wenkyyyyy
    wij missen u ook
    maar het ziet er daar allemaal fantastisch uit
    en het blijft altijd leuk om je berichtjes te lezen hoewel het hier ook nogal druk is

    luvyou en we zien je in de paasvakantie
    zal er sneller zijn dan we denken

    <3

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Door al die verhalen krijg ik echt enorm veel zin om zelf ook te vertrekken en het eerstkomende jaar ni meer terug te komen! Zoveel ontdekken, zoveel natuur, zoveel vrijheid, ... Gewoon alles om jaloers op te worden (en dat ben ik dus ook :p)
    Geniet nog van de prachtige omgeving, het skiën en langlaufen, de ontdekkingen, enz. want het is één van de prachtigste natuurgebieden!
    En hopelijk voor jou zie je het noorderlicht, want da is echt wel speciaal en sta bij mij ook nog op m'n to-do-lijstje :p

    x
    Wout

    BeantwoordenVerwijderen