zaterdag 26 mei 2012

Vakantie

De dagen van bekomen van de examen zijn nu al even bezig. Ik hou mij hier echter wel goed bezig: ik heb mijn eerste eigen brood gebakken en 't was nog redelijk geslaagd ook. Met trots presenteer ik u wit haverbrood:


Het is hier ook zalig weer, dus ben ik constant met de fiets tochtjes aan het maken. Dinsdag heb ik een tocht van 8 uur gedaan: ik ben naar Østmarka gefietst en heb daar wat rondgewandeld. Het was behoorlijk warm en nogal een avontuur op bepaalde momenten, maar ik heb toch even de mooie bossen bewonderd. Ook onderweg kon ik genieten van de natuur net naast de weg, hoewel ik vaak op de hoofdweg moest fietsen (maar in Noorwegen is dat dus perfect normaal, maar ik heb maar een paar andere - professionelere- fietsers gezien). Eenmaal terug, heb ik mijn dag heel rustig aan verder gedaan ;)





Woensdag en donderdag zijn we met een groepje naar Drobak gefietst. Je kan er heerlijk aan het strand liggen en af en toe heel goed afkoelen in het water. Woensdag was het water niet om uit te houden, maar donderdag konden we echt een heel stukje zwemmen (de bovenste laag van het water was soms goed opgewarmd). Het zit er wel vol met kwallen, maar die zijn zo ongevaarlijk dat kinderen er mee gooien... naar elkaar, net als sneeuwballen oO
Dat waren ook nog eens twee zalige vakantiedagen. Ik hoop niemand jaloers te maken nu: geen zorgen, jullie tijd komt nog :D

Helaas is ook de tijd van afscheid aangebroken. Ik kan je verzekeren, dit is een erg soort afscheid, naar deze plaats, met al deze mensen zullen we nooit meer terug keren, want heel veel vrienden gaan terug naar huis, ergens in een ver land. Als erasmusstudenten komen we blijkbaar allemaal tot dezelfde conclusie: het is niet de plaats die ertoe doet, het zijn de mensen. Van een aantal mensen heb ik al afscheid moeten nemen, waaronder klasgenoten en twee goed vriendinnen. Iemand zei me dat dit de prijs is die je moet betalen, voor dit semester vol geweldige vrienden... Wel, het is het nog steeds waard. Trouwens, die vrienden verhuizen nu ook weer niet helemaal naar de maan en het leven naar waar ik terugkeer is niet slechter. Tot binnenkort :)


Geen opmerkingen:

Een reactie posten