vrijdag 3 februari 2012

De lange reis

Dag 0

Hey allemaal,

Je zou misschien denken: een vlucht van 2 uur, dat zal wel meevallen.
Maar je mag niet al dat spul erbij vergeten, want ik ben echt wel 10 a 11 uur onderweg geweest. Er is dus wel wat gebeurd. De daling net voor Oslo was wonderbaarlijk. Het ijskoude, donkerblauwe water werd omkarteld door het glooiende witte landschap met allemaal kleine schattige huisjes en ondergesneeuwde boompjes. Het is wel duidelijk een ander land. Ik dacht: "Ik wou naar Noorwegen komen, en... ik heb het echt gedaan!" Ik werd er helemaal gelukkig van... Maar dan, check de foto met mijn bagage, ik kon dat amper/niet voortbewegen zonder trolley. Op mijn betere momenten ging het wel zeker aan 2 km/uur. Gelukkig vielen de wandelafstanden tussen de perrons nog mee, kwas er wel kapot van. Hoe zou in As verlopen? Een hele halve kilometer stappen...ooooowke dat zien we nog wel. Gelukkig werd ik gered net voor ik eraf moest in As. Een Iraneese studente herkende mij als student en wou graag helpen. Reddende engel. Zij leidde mij naar de juiste bus en daarna nog naar het gebouw waar ik mn sleutel kon gaan halen. Owja, khad nog nog een basis pakket besteld: nog een heel sportzak erbij oO

Halverwege naar mijn nieuw kot (khad mijn jas al moeten uitdoen van de warmte, ondanks -10°C) kwam er nog een meisje voorbij die vroeg of ze kon helpen. Gelukkig! Mijn arme handen en polsen konden niet veel meer aan. Dus nu droegen we met 3 wat ik eigenlijk alleen had moeten dragen, en twas nodig. Amai...ja...als ge voor 4 maanden ergens gaat wonen is dat wel verhuizen he!

Kheb ze dan maar uitgenodigd om eventjes iets te drinken (tja water van de kraan) en ik werd nog eens geholpen door de stapel aan tips en weetjes, die enorm praktisch waren. Ook vriendelijke kotgenoten ontmoet.

Na nog even een gefaalde poging om internet te installeren ben ik kapot in mijn bed gekropen.

1 opmerking:

  1. hahahaha
    een vrouw en haar baggage he ;)
    je hebt al heel wat mooie foto's gemaakt! het is er echt mooi!
    ik ben blij dat je goed aankomen bent
    nu kan je avontuur beginnen!
    geniet ervan ;)

    dikke knuffel
    Line
    xx

    BeantwoordenVerwijderen